Metrohouse częścią węgierskiego holdingu
21 kwietnia br. agencja Metrohouse została zakupiona przez największą węgierską sieć biur nieruchomości Duna House.
2016-05-12, 09:10

Transakcja zakłada m.in. nabycie 100% akcji Metrohouse Franchise S.A. oraz dokapitalizowanie spółki kwotą 3,7 mln zł. Właściciele Metrohouse w rozliczeniu otrzymali także akcje Duna House Holding Nyrt. Mariusz Kania, dotychczasowy prezes i współzałożyciel Metrohouse zostanie powołany do zarządu węgierskiego holdingu. Nadal także będzie zasiadał w zarządzie Metrohouse Franchise S.A.

Jak twierdzi Guy Dymschiz, współwłaściciel i współzałożyciel Duna House zakup Metrohouse jest kolejnym etapem ekspansji spółki na rynkach europejskich. – Bardzo cieszymy się z wejścia na polski rynek. Zarówno w marce Metrohouse, kadrze zarządzającej, jak i partnerach franczyzowych upatrujemy ogromny potencjał  do rozwoju. Zależy nam na jeszcze lepszym wykorzystaniu marki, która według naszych analiz jest dominująca na polskim rynku nieruchomości. Stawiamy sobie trzy podstawowe cele: intensywny rozwój sieci franczyzowej, zwiększanie przychodów placówek oraz rozbudowa struktur doradców kredytowych działających pod marką Metrofinance. Na Węgrzech, które są prawie cztery razy mniejszym rynkiem, w zarządzanych przez nas dwóch sieciach pośredników działa prawie 150 biur. Jednocześnie średnia rentowność oddziału jest 2,5 razy wyższa niż w Metrohouse. Mamy więc szerokie pole do działania. W najbliższym czasie planujemy wdrożenie sprawdzonych elementów naszego know-how, aby polepszyć wyniki finansowe i zapewnić jeszcze lepszy poziom obsługi dla klientów.

Duna House jest liderem rynku pośrednictwa w obrocie nieruchomościami na Węgrzech, gdzie działa od 1998 r. Holding zarządza dwoma markami agencji nieruchomości (Duna House i SMART Real Estate). Obecnie posiada łącznie 149 oddziałów na terenie Węgier, z siecią współpracuje 84 parterów franczyzowych oraz 1400 agentów nieruchomości. Oprócz usług pośrednictwa spółka oferuje także pośrednictwo kredytowe, produkty inwestycyjne oraz usługi takie jak wyceny nieruchomości, czy certyfikaty energetyczne.

W ostatnim roku agenci Duna House wzięli udział w sprzedaży 11 tysięcy nieruchomości. Od 2010 r. spółka działa też w Czechach. W 2015 r. grupa Duna House osiągnęła zysk netto w wysokości 13,55 mln zł, przy skonsolidowanych przychodach wielkości 43 mln zł zwiększając w ciągu czterech ostatnich lat średnioroczne zyski o 39%.

Obecnie Metrohouse ma 80 oddziałów na terenie całej Polski, a sieć skupia 65 partnerów franczyzowych. Z siecią współpracuje ponad 600 agentów nieruchomości. Co roku spółka obsługuje transakcje kilkunastu tysięcy klientów. Istotną częścią działalności Metrohouse jest pośrednictwo kredytowe realizowane przez doradców działających pod marką Metrofinance. W tym roku mija 10 lat działalności firmy.

KONTAKT / AUTOR
Marcin Jańczuk
Metrohouse
668 820 616
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.